Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ny alvlajvare

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Turelië




Antal inlägg : 1
Join date : 12-09-30
Age : 28
Ort : Täby

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptytis maj 14, 2013 10:22 pm

Hejsan! Jag har i drygt ett år nu varit väldigt sugen på att åka på Eleria och lajva men innan jag vågar mig iväg för att göra det så har jag några frågor som jag inte riktigt lyckas komma på svaren till själv.

Den första är hur klanerna fungerar och huruvida man måste gå med i en klan för att spela skogsalv. Om man nu är med i en klan, är man med de i klanen hela tiden eller kan man gå ut på sina egna äventyr?

Sedan är jag lite nyfiken på hur många löser det med kläder. Har ni köpt eller gjort egna, eller blandat? Och vad passar bäst på en skogsalv? Jag har såklart förstått att det ska vara "naturliga" färger som smälter in i skogen. Men är det kjol/klänning som gäller för de kvinnliga alverna eller är det mer fritt att välja?

Jag tror det var allt jag undrade.. Hoppas att någon vis lajvare kan hjälpa mig i mina funderingar Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mirima
Vaiwa
Mirima


Antal inlägg : 417
Join date : 10-05-05
Age : 28
Ort : Uddevalla

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptysön jun 09, 2013 4:09 pm

Hej du! Välkommen hit Smile

Jag är inte direkt aktuell atm men inget verkar ha svarat hitils så gör det lite snabbt.

Ja. Du ska vara med i en klan. Välj en som passar bra in för på din karaktär. Men bara för att du är med i säg, Istima behöver du inte bara hänga med istima-alver utan är givetvis fri att umgås med andra/hitta på saker själv. Men man brukar hitta mest likasinnade i sin klan.

Tja, de flesta gör nog sina kläder själva alt får uppsydda till sig. Men det går givetvis bra att köpa saker också. Så länge man tycker det passar. Vad som är lämpligt är, som du säger. Naturfärger. Praktiska plagg är också att föredra iom att man rör sig en del i skogen.
Nej, det finns inget som säger att kvinnliga alver bör ha klänning/kjol utan det är helt upp till dig.

Ha de fint!
Till överst på sidan Gå ner
 
Ny alvlajvare
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ny alvlajvare
» ny som alvlajvare

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Nya Lajvare-
Hoppa till: