Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Ny alvlajvare

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Idhrenion

Idhrenion


Antal inlägg : 10
Join date : 11-09-22
Age : 33
Ort : Värmland

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptytor sep 22, 2011 11:46 am

Hej på er!

Mitt namn är Artur, Pol. Kand.-studerande på Karlstads Universitet och residerande i Sunne, drygt 6 mil norr om Karlstad (blir dock snart inaktuellt eftersom jag flyttar in till Karlstad om en dryg vecka).

Jag har lajvat väldigt sporadiskt de senaste fyra åren och då har det mest handlat om mindre, lokala lajv. Senaste lajvet jag var på var Fjällheim - Skogens Hemligheter. Där lät jag och min grupp en stackars ensam alv dela tält med oss. Som tack blev vi tvingade att lova honom att spela alver på nästa års Eleria.

Detta löfte ledde mig hit och jag har nu börjat skissa på en alvdräkt (Det måste börjas i tid om jag ska ha någon möjlighet att bli klar i tid), tänka ut en karaktär och även börjat botanisera i quenya och det alviska skriftspråket.

Jag hoppas att detta forum ska hjälpa mig på vägen till att bli en bra alvlajvare.

Tack på förhand
Till överst på sidan Gå ner
http://lajvarens.blogg.se
Vilya
Vaiwa
Vilya


Antal inlägg : 260
Join date : 11-04-25
Age : 42
Ort : Stockholm / Sundbyberg

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptytor sep 22, 2011 5:57 pm

Hej och välkommen till Elerias Skogsalver!

Måste bara få påpeka att denne alv minsann gjorde det rätta! Wink Vill du ha hjälp med någonting i form av skissande eller idéer så hittar du "Tipsa mig" längre ner på sidan, där kan du skriva vad du vill ha hjälp med så kommer någon av oss som kan hjälpa dig eller ge ideer att svara Smile

Sen bör det nämnas att du absolut inte behöver kunna Tengwar (skrivspråket) eller Quenya (talspråket) när du lajvar Eleria, det räcker med några få enstaka fraser som du hittar i "Quenya Länkar" i samma kategori.

Eleria är ett lajv med nybörjar tollerans så allt behöver inte vara perfekt! Bara du har alvöron på dig och inte springer runt i neonfärger så är det ingen större panik. Där emot är det ju självklart uppskattat ju mer du lägger ner på kläder Wink

Vill du ha hjälp med karaktärsnamn eller karaktässkapande kan jag nog kanske komma på nåt kul med dig om intresset hos dig finns!

Åter igen, välkommen! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptytor sep 22, 2011 11:46 pm

känner att språknördarna måste komma till tals oxå... LÄR DIG SPRÅKET! XD

Vad är det för karaktär du tänkte spela? några funderingar på klan?

Välkommen till skogen!
Till överst på sidan Gå ner
Idhrenion

Idhrenion


Antal inlägg : 10
Join date : 11-09-22
Age : 33
Ort : Värmland

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptylör sep 24, 2011 1:12 pm

Tackar så hemskt mycket för det varma välkomnandet!

Jag har läst igenom alla klanerna, tänkt, vägt för- och nackdelarna mot varandra och tillslut fastnat för jag för klan Tyar. Karaktärsmässigt har jag också funderat en del, vore spännande att spela spejare eller någon rörlig roll men jag skulle lika gärna kunna spela någon form av diplomat eller vad som helst. Jag är öppen för förslag om alvkollektivet saknar någon arketyp.

Gällande språket har jag pluggat in en del fraser nu. Har även lärt mig tengwarskrift hyfsat, det var lättare än jag trodde. Får se hur seriös jag är med språket men det vore kul att lära sig att i alla fall kunna göra sig förstådd. Det är ju ett tag kvar till nästa års lajvsäsong så jag har ju lite tid på mig.
Till överst på sidan Gå ner
http://lajvarens.blogg.se
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Emptymån sep 26, 2011 1:23 pm

Tengwar är grymt lätt när man väl ser logiken i det ^^

Om du blir Tyar, så är det alltså bara klanen Nyéri som fattas på området, och vi behöver mer folk som ser till att rådsbesluten blir väl genomtänkta, det blir lätt förhastat...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ny alvlajvare Empty
InläggRubrik: Sv: Ny alvlajvare   Ny alvlajvare Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny alvlajvare
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ny alvlajvare
» ny som alvlajvare

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Allmänt :: Vi spelar skogsalver!-
Hoppa till: