Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Viktig regelpåminnelse om Eleria

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Jens Friberg

Jens Friberg


Antal inlägg : 17
Join date : 09-06-07
Age : 45
Ort : Göteborg/Oslo

Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty
InläggRubrik: Viktig regelpåminnelse om Eleria   Viktig regelpåminnelse om Eleria Emptysön feb 13, 2011 11:07 pm

På elerias forum pågår nu en relativt viktig tråd om en del säkerhatsregler som olika grupper har missat eller ignorerat under flera lajv nu.

Den aktuella regeln är från sidan 11
"Lägerfrid;
Strid får ej ske i några läger på grund av skaderisk för personer och
utrustning. Detta innebär till exempel att varken Stendal eller Navle får
anfallas. Undantaget från denna regel om strid i läger är orchfortet, och
övriga befästa läger."

Jag postar detta här eftersom skogsalver på Eleria tidigare har brutit mot detta och det kan vara lämpligt att ta en intern diskussion om detta.

Den aktuella tråden är denna
http://eleria-lajv.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=152
Till överst på sidan Gå ner
http://www.lajvalviska.webs.com
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Viktig regelpåminnelse om Eleria   Viktig regelpåminnelse om Eleria Emptyons feb 16, 2011 12:08 pm

Jag har aldrig hört om att skogsalver har brutit mot lägerfrid, och tror att jag skulle ha gjort det om det skett. När har det här hänt?
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty
InläggRubrik: Lägerfrid   Viktig regelpåminnelse om Eleria Emptyons apr 13, 2011 11:40 pm

Det har förekommit att vi slagits både med och mot tex Navle och man försöker hålla det på ängen och i utkanten av byn men folk springer in och ut från äng till skog, och om nån innifrån skjuter ut en pil kanske....det kan hända att nån utan att tänka sig för skickar en tillbaka så det är kanske därför viktigt att påpeka nödvändigheten av att inte heller föra krig innifrån ett område med lägerfrid.
Sen är väl frågan vad som innefattas av lägerfrid, solklart är ju att man inte skjuter pil eller springer in och viftar bland tält och eldstäder, men om en ensam orch eller alv skränar viftar och gapar på bygatan i tex Navle vet jag ej hur det tas (har aldrig provat) men jag har ju varit där utan att bli antastad då jag vaktade utanför lönnkrogen när vår helare hjälpte Janil med hans skador, och hade någon i det läget kommit för nära hade det kommit en pil och allt annat vore bara offmoment. Nu blev det så att de äldre lajvarna varnade de yngre just med att vi skyddade vår druid så det blev lite stämning kring det istället för boffer och jag kommer fortfarande ihåg det som en trelig upplevelse som jag gärna tackar Navleborna för så här lite i efterhand. santa

Erenquar skrev:
Jag har aldrig hört om att skogsalver har brutit mot lägerfrid, och tror att jag skulle ha gjort det om det skett. När har det här hänt?
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Viktig regelpåminnelse om Eleria   Viktig regelpåminnelse om Eleria Emptyons maj 11, 2011 11:46 am

Kan säga att jag inte hört något om att vi brutit mot lägerfrids regeln... dock har jag vid tillfällen undrat vad som gäller när folk klampar in i våra skogar. Vad skulle i den bemärkelsen räknas som ett läger? Jag skulle kunna säga att ALVSKOGEN är ett enda stort läger och att alla anfall i den skulle vara ett lägerfridsöverträdelse... men det skulle ju bara göra allt tråkigt... eller hur?
Men räknades det gamla allmänna lägret som ett läger? för jag har minnen av hur orcher och annat anfallit det...



hur som helst.. det är bra att påminna folk om att det råder lägerfrid på Eleria kampanjerna men man ska akta sig för att peka ut någon/några för att göra fel... sånt skapar enbart dålig stämning och kan göra att det blir spänningar mellan personer...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty
InläggRubrik: Sv: Viktig regelpåminnelse om Eleria   Viktig regelpåminnelse om Eleria Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Viktig regelpåminnelse om Eleria
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Allmänt om kampanjen-
Hoppa till: