HemPortalKalenderVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela | 

Hur var det senaste lajvet ?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Mirima
Vaiwa

Antal inlägg : 417

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 22, 2010 11:34 pm

Hisriel skrev:
och han vinkade med sin vänstra hand till mig. Den var hudfärgad (inte som resten av drowen) och prydd med nagellack.

haha, nagellack ? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Hisriel

Antal inlägg : 54

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 23, 2010 7:35 pm

Lossë skrev:
vad hände som gjorde att du behövde hjälp då? Shocked

Det kan jag berätta till våren, något ska vi väl ha att göra då också? Wink
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

Antal inlägg : 286

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 23, 2010 8:55 pm

hehe ja ok då XD
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 23, 2010 10:17 pm

Hisriel skrev:
Lossë skrev:
vad hände som gjorde att du behövde hjälp då? Shocked

Det kan jag berätta till våren, något ska vi väl ha att göra då också? Wink

absolut Wink
Användarens profil
Galadrim

Antal inlägg : 105

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   mån sep 27, 2010 8:48 pm

Salve skrev:
och helt utanför Galadrims register för hur man slåss scratch

och hur slåss jag om vi jämför Suspect ...för jag stred ju precis som du beskrev Razz
Användarens profil
Salve

Antal inlägg : 125

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 29, 2010 1:37 pm

Galadrim skrev:
Salve skrev:
och helt utanför Galadrims register för hur man slåss scratch

och hur slåss jag om vi jämför Suspect ...för jag stred ju precis som du beskrev Razz

Tar inte Galadrim oss till ängen tar han ängen till oss Basketball affraid
Användarens profil
Galadrim

Antal inlägg : 105

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 29, 2010 8:02 pm

ja nästa gång vi blir anfallna på ängen så ska jag fråga den anfallande SNÄLLT om dom inte kan tänka sig att anfalla i tät och mörkskog.. Wink
Användarens profil
Calmalindë

Antal inlägg : 74

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons okt 20, 2010 2:57 am

Galadrim skrev:
ja nästa gång vi blir anfallna på ängen så ska jag fråga den anfallande SNÄLLT om dom inte kan tänka sig att anfalla i tät och mörkskog.. Wink

chanserna för att det ska hända är nog lika stora som om jag blev utsedd att övertala dem att göra det
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons okt 20, 2010 9:00 am

Erëssea skrev:

chanserna för att det ska hända är nog lika stora som om jag blev utsedd att övertala dem att göra det
'

Nåja, försöka kan man alltid Very Happy
Användarens profil
Górwêleth
Vaiwa

Antal inlägg : 254

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons okt 20, 2010 11:24 pm

Resumé efter Förföljelsen. Btw, Lossë: Namnet är Górwêleth Wink

Jag tycks vara förföljd av att livet är underbart. Hela denna kväll som äntligen har inneburit en ledig afton har jag suttit och studsat upp och ner på min datastol och mest bara njutit av alla minnen från det underbara lajv som "Förföljelsen" var. Jag ska ge mig på att skriva en redogörelse för lajvet i fråga även om jag inte riktigt förstår hur jag ska kunna skriva ner alla dessa underbara känslor, dofter, tankar m.m. Det känns lite som om jag vore nyförälskad. Jag går på högvarv utan att en specifik person är inblandad. Lajvhög... Lajvbakis. Vet inte vad man ska kalla det, men fint är det i alla fall. Nåväl:

I onsdags slutade jag min lektion vid 12:00. Då åt jag först lunch med några kompisar på skolan, bland annat Aron. Sedan cyklade jag hem och lämnade cykeln och gick sedan upp till mässan och tog därifrån bussen till kumla där Simon Winnfors mamma mötte mig och jag fick låna hennes bil. Jag åkte hem och lastade in min packning och åkte sedan tillbaka till universitetet där jag gjorde ett sångprov innan jag smet iväg till Simon Winnfors och lastade in hans packning innan teatern och bästa Drömkaos för att ha en awesome teaterlektion som förrätt till ett fantastiskt lajv. Efter teatern stuvade jag in Linn Winnerstam och Simon Winnfors i bilen och så var vi äntligen påväg till västerås. På vägen läste Linn och Simon igen stämningstexterna vilket gjorde att man verkligen kom i stämning. Efter ungefär en och en halv timme kom vi fram till lajvområdet i vår marklåga lilla toyota och tog oss med mycket möda upp till den del av skogen där alvernas läger är placerade. Vi lastade ur bilen och började släpa packninf till våra läger. Jag blev lite sur när jag kom fram till ett kolmörkt läger. Jag hade förväntat mig lägereld och hamburgare. Så jag knatade med Linn bort till Taure Tuma där jag hittade åtminstone Christopher Balk. Han var i färd med att hjälpa skådespelarna i Taure Tuma att bära. Han hade ingen aning om vart de andra var. Men det var otroligt trevligt att återse Sara Lessing, Jonas Orve, Elisabeth Öberg, Mattias Karlsson och de andra i en av de mysigaste lajvgrupperna jag vet igen. Jag gick tillbaka till mitt läger och där fick Chris bilnycklarna. Han åkte och parkerade och jag gick och checkade in. Sedan slutade det med att OFFmötet hölls hos oss. Jag mulade i mig hamburgare samtidigt som jag lyssnade på vad Erik Lidman, Gustav Look och Rebecka Forsmark hade att säga den här gången. Det blev förstås en massa kära återseenden i samband med OFFmötet. Tycker att det är underbart att Lovisa Larsson äntligen är tillbaka hos oss igen. Det vart lite tjafs i gruppen den kvällen. Undrar lite vart vår standar är påväg. Det är väl så självklart att man ser till att vara skäggfri som kille när lajvet börjar på torsdag morgon att det inte behöver diskuteras. - Eller?

På torsdagsmorgonen började lajvet äntligen. När jag vaknade smet jag ner för att sminka och byta underkläder och sånt där. Vi tillverkade en grötfrukost och pysslade lite i lägret. För ovanlighetens skull var Martin den som segade i fällarna längst. Efter frukosten drog det ihop sig till råd och Hisiriel kom fram till Górwêleth och berättade något för henne och Eldaró som inte var den bästa sortens nyheter. Demonen svarta stormen hade förlorat sina spår i Ranyalin och Lendan men hittat nya i Górwêleth och Eldaró, vilket innebar att dessa alver var utsatta för livsfara. Jag funderade några minuter och bestämde sedan att ta spelet kring detta till än ännu högre nivå. Górwêleth tog Hisiriel åt sidan under rådet och berättade om en stor hemlighet, barnet i sin kropp. Fantastiska nyheter för alverna förstås, men det gjorde genast den svarta stormen till ett långt mycket större hot än tidigare. Det kom fram mycket under det första rådet vilket kändes så sjukt bra. Jag tycker att det är kul att folk har slutat hålla så förbaskat på sina hemligheter och faktiskt spelar ut dem på lajvet på ett helt annat sätt. Det leder till konflikt och drama och det är så sjukt roligt. Efter rådet kom Helerion till vårt läger och hade med sig en pilbåge. Han sade att han hade känt bågens samhörighet med någon under rådet, men att känslan plötsligt försvann. Och när han hade tittat upp hade bara Górwêleth, Thrërion och Tirion faktiskt lämnat platsen. Efter lite om och men hade han kommit fram till att det var Górwêleth som bågen hade valt, vilket fick mig att gapa av förvåning och glädje. Vilken oerhört fin present. En av de vackraste pilbågar jag någonsin sett är bara min. Jag fick 6 pilar till den också. Tack så hemskt mycket snälla Jonas, jag blev så otroligt glad. Det var oerhört svårt att inte krama dig i spel. Bågen är fantastisk. En OFFkonflikt som inte var lika rolig var väl kanske den kring pepparrot i grytan eller inte pepparrot i grytan. Det slutade med att jag tog min andel zuccini och lök och smet bort till Taure Tumas läger och lagade till maten där eftersom det uppenbarligen inte fanns ved eller plats i vårt läger för det. Gott var det i alla fall. Efter maten kom Simon Orve äntligen till området för att träda i roll som Lómelindë och kvällens uppdrag blev att försöka hitta Truls som hade Demonskallen, vilken den svarta stormen sökte. Det kom fram under rådet att spåren som fanns på mig och Eldaró ledde till demonskallen och att skogens vargar kunde föra den utom räckhåll för honom, men att vi då först var tvugna att hitta Truls. Dålig jaktlycka dock. Truls har en förmåga att kunna försvinna så fullkomligt. På Lönnkrogen hittade vi två människor som definitivt inte borde vara där. Górwêleth gick fram till den ena (spelad av Aron Nåsander) och frågade vad han gjorde i skogen efter skymningen. Han svarade att han letade efter en vän varpå Górwêleth replikade att hon inte kunde förstå hur han hann skaffa sig vänner med chansen till högst sådär 60 levnadssolvarv till godo. En av hans vänner dök upp och de var OFF förtjusta över situationen och IN livrädda. Jag fick bita mig i läppen lite när Lendan frågade dem om de kunde löpa fort som pilen när jag utmanade dem på en liten kapplöpning nedåt vägen. Isilin var också rätt skön. "Men Górwêleth, inte skulle väl du missa? Få se nu, du har inte missat det här solvarvet, och inte solvarvet före detta och inte solvarvet före det heller... hehehe". När de båda tryckte mot en trädstam och den ena vände sig om och tittade rakt in i Erësseas leende ansikte skrek han till av panik och kröp nästan upp i famnen på sin kamrat. När de tillslut skenade ut från lönnkrogen i panik skrattade vi alla ganska gott. Thrërion frågade med ett snett leende om jag haft mitt lilla roliga och jag tror att den glimt som fanns i mina ögon just då svarade ganska bra på den frågan. När jag gick och lade mig den kvällen låg jag och tittade på stjärnorna genom trädtopparna från min fällbädd. Så sjukt mysigt. Jag och Olof hade konstaterat kvällen innan att de där plattformarna måste vara bland det bästa vi har genomfört. Lite drygt 3 meter ovan marken, två plattformar med en bro emellan och en stege upp. Allt brunbetsat. Jag ryckte till av att det smällde i ett av kistlocken och en flåsade varelse tycktes rota runt i lägret. Jag vågade knappt andas förrens han försvunnit. Jag vill inte tänka på vad som hänt om jag kommit hem ensam till lägret medans han var där. Lite lätt skräckfilmsvarning.

"Górwêleth Calmatëa, du bär hopp och ljus inom dig".

- Lendan från i Courunor av Nyèris klan.

På fredagen vaknade vi lite senare. Känns som det lätt blir en trend att man sakta men säkert vänder på dygnet. Vi var redo i god tid för rådet i alla fall vilket blev ganska utdraget. Konflikten kring Tinwës död var ett faktum och vi fortsatte även bråka om de Railaríalver som bodde tillsammans med en människa. Efter rådet tog Górwêleth, Tirion, Thrërion och Wilwarin med sig inte mindre än 10 pålar och en jävla massa pynt och krimskrams som vi samlat ihop på fewm dagar innan lajvet (...) och gick upp till den ritualplats som vår intrig beskrivit. Där reste vi under de följande 9 glasen inte mindre än 12 monument till klanernas ära. De flesta blev riktigt snygga och det snällaste man kan säga om resten är väl att de dög (Förlåt Morinthar, Maranwë och Istima). Platsen i fråga var dock helig för Vaiwaalver vilket innebar att inga andra fick beträda den. Vi fick dock ovälkommet besök flera gånger av magiker och druider som fallit i trans och gått till platsen. Vi fick nätt och jämt stopp på dem. Högalven Rilhandë förlamade (?) Tirion och gjorde min karaktär blind, men vaknade upp innan han hann beträda vår cirkel av alviska monument, tack och lov. Han återtog magierna och vi kvicknade till allt eftersom och kunde återgå till att bygga. När mörkret var påväg att falla kom Ask och besökte oss. Han berättade om att Calethir hade återvänt och drömt om en ceremoni som skulle rum på den plats där Vaiwa då befann sig. Vi gav honom ett tveksamt ja men bestyrkte samtidigt vikten av att ingen trädde in i Vaiwas monuments cirkel utan vårt och Arlanis samtycke. Det var nästan helt mörkt när monumenten blev klara, och sedan följde en lång väntan som kändes som en evighet fram till midnatt när ritualen skulle äga rum. Vi åt, promenerade runt, vaktade monument, frös en skvätt, och hade väl hunnit börja muttra något i stil med att "Om dom inte är här inom ett halvt glas så går vi hem" och liknande. Otharis fackla brann likt en vårdkase och Calinas ensamma ljuslykta glimmade i mörkret när följet med alver och en del annat slutligen anlände. De bar ljuslyktor i sina händer och det var oerhört mäktigt och påminde lite om Sagan om ringen när man stod på berget och såg dem komma som om det vore till vår undsättning. Alla samlades först utanför cirkeln och Calethir utbrast att det var precis den cirkel han sett i sina drömmar och att det var där den ritual mot svarta stormen och mörkret skulle äga rum. Alla gick IN i cirkeln och det som följde var en helt otrolig ritual, inga OFFföremål eller felavlossade fyverkerier eller döda alver som gick med de andra påväg tillbaka till lägrena efteråt. Bara avskalat och stilrent. Calethir inledde det hela, och hans ande lämnade under ritualen över sin kropp till pelaren/väktaren Alcarindur (också han spelad av Sebastian Andersson). Momentet när alla sjöng tillsammans var urhäftigt liksom Ranyalins vackra avslutningssång. Thrërion och Erëssea fick hålla Calethirs svärd under ritualen vilket var en oerhörd ära för oss. Efter ritualen gick vi hem, styrkta av känslan att vi byggt upp ljus och hopp som kunde hjälpa oss att krossa det stundande mörkret.

"Där ljuset lyser som starkast är skuggorna som mörkast"

- Wilwarin från Ranylin av Lindëlëas klan.

Vi vaknade typiskt dåligt sent under lördagen. Alla utom Lórin var i alla fall redo för råd i tid. Ett smärre kaos utbröt på grund av konflikterna kring Tinwë och Górwêleth var oerhört rastlös. De andra fladdrade omkring oh gjorde allt möjligt. Själv gjorde jag stuvning på potatisl, svamp, purjolök, grädde och färsk timjan som var så förbaskat god. Jag hade just mosat i mig den när högalvinnan Láriel kom på besök. Jag tycker att det är ganska intressant att hon är så intresserad av vad den lilla skogsalven Górwêleth har för sig, men så är det i alla fall :S

När kvällningen kom visste vi att den svarta stormen skulle anfalla den natten och vi hade alierat oss med högalverna (som är så förbannat snygga och har den mängd parfym på sig att man kan känna doften av dem långt efter det att de lämnat en viss plats...) och mörkeralverna. Jag och Simon Orve missade dock finalen på grund av att Jonas Orve slet av (en sena?) i benet. Med stöd av Simon linkade han bort till bilen och jag och Simon körde hem honom. Eller ja, jag körde och Simon drygade sig. När vi kom tillbaka till området frös vi när vi kom ut ur lägret. Vi hittade Sebastian Andersson i Taure Tumas tält, i ett smärre telefonsamtal. Vi väntade in honom och drog sedan ut på nya äventyr. Vår förevändning att ha missat den svarta stormen var att vi fått höra att det kunde vara påväg kapûler från bakvägen och att vi gett oss av för att undersöka detta. Underliggande anledning var väl kanske även att hålla Górwêleth och hennes ofödda barn borta från den svarta stormen så länge som möjligt. Vi gav oss ut tillsammans med Isilin, Runya, Tirion Alcarindur och några till för att finna Ask. Alcarindur blev kvar på lönnkrogen. Ask fann vi i grimsby (...) men det var också där äventyret egentligen slutade. Somliga badguys tycks ha ett sinne för när de ska hålla sig undan. Natten kom och sömnen var skön.

På söndagsmorgonen hade det regnat och allt var fuktigt utanför tälten >.< Typiskt när man ska packa ihop men det är sånt som händer. Lómelindë höll i avslutningsrådet (Heja Simon!) och det vart relativt kort och koncist. Sedan var det pavkningsångest uppblandat med trevligt umgånge och vår bil rullade ut från området vid 18:00 kanske? En snabb pizza i västerås och sedan hemfärd. Jag kom hem och formligen kastades tillbaka i verkligheten vilket var lite tufft. Monologer hit och dit >.< Var rätt trött idag i skolan även om Stanislavskij är jätteroligt. Har inte packat upp allt ännu men har börjat tvätta lite. Minnena tänker jag dock inte packa upp utan förvara länge i mitt hjärta. Alla är bäst. Tack för ett oerhört bra lajv allihopa!
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

Antal inlägg : 286

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor okt 21, 2010 4:52 pm

Tack för en bra resumé, och för att du klarar av att hålla ordnig på dagarna Very Happy
Användarens profil
Górwêleth
Vaiwa

Antal inlägg : 254

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor okt 21, 2010 8:37 pm

Haha! Varsågod. Känner mig lite dålig. Jag kom på en massa mer saker som borde ha stått i den där resumén i efterhand, som jag aldrig orkade skriva in.
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor okt 21, 2010 9:38 pm

Górwêleth skrev:
Haha! Varsågod. Känner mig lite dålig. Jag kom på en massa mer saker som borde ha stått i den där resumén i efterhand, som jag aldrig orkade skriva in.

Tror vi överlever Wink
Användarens profil
Faeron

Antal inlägg : 48

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor okt 28, 2010 8:53 am

Górwêleth skrev:
(som är så förbannat snygga och har den mängd parfym på sig att man kan känna doften av dem långt efter det att de lämnat en viss plats...)

that is so true sister *drools* <3
Användarens profil
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   

Hur var det senaste lajvet ?
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Tidigare Lajv-
Hoppa till: