HemPortalKalenderVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela | 

Hur var det senaste lajvet ?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Mirima
Vaiwa

Antal inlägg : 417

InläggRubrik: Hur var det senaste lajvet ?   mån sep 13, 2010 10:27 pm

Får väl börja med att säga välkomna tillbaka till nutidens sverige !

Hoppas att ni alla fått ett trevligt lajv och jag är extremt ledsen för att jag inte kunde dyka upp. Så nu skulle det vara superroligt om ni skulle vilja berätta om era upplevelser/händelser och andra roliga/mindre roliga saker Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Erdinen

Antal inlägg : 119

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 12:27 am

Ska nog uppdatera xorlarrin-bloggen med vad som hände för oss på lajvet.

För det var ett riktigt roligt lajv för mig och Johan och jag skulle vilja tacka skogsalverna för denna gång. Era råd är precis som jag minns dem.

Speciella tack till Gustav, Olof, Erik, Anna , Rebecka för sällskapet plus de som har lagt allt jobb med alvklaner och intrigskrivande ni har jobbat med det märks att det hjälper både nya och gamla skogsalvs-lajvare med spelet.
Användarens profil http://xorlarrin.blogspot.com/
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 11:54 am

av det jag har hört från lajvet var att det skulle ha varit väldigt bra. är jättenyfken på att höra mer Smile
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

Antal inlägg : 286

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 1:16 pm

läs Tjorvens sammanfattning Very Happy den är asbra

Detta är vad jag upplevde, ungefär:
Det fanns typ 3 st mer eller mindre separata problem för skogisarna:

• Orcherna, en klan i området var mycket rädda för att en annan klan som vandrat norr, skulle komma tillbaka, så det fanns en viss oro att de skulle börja stridsträna, och alla kan ju räkna ut deras självklara mål om de börjar ränna runt i våran skog och träna Razz

• Nån sorts monster som hade slumrat i en numera raserad gruva i 1000 år, höll på att vakna, dock oklart hur (men inte att) detta har något att göra med huvudtemat;

• Den Svarta Stormen. Han var en demonfurste, och var tydligen ute efter något som skogsalverna hade, troligen Demonskallen, som vi inte hade, utan knyttet Trulls.

Så den första kvällen gick jag, Hisriel, Sirinn och Runya iväg för att söka reda på en människa som möjligen hade haft profetiska drömmar, tror dock det rann ut i sanden helt. Vi hittade hen inte, så vi tänkte gå till Grimsby och kolla där, då Grim hade ordnat ett möte rörande Norrskogsalliansen (?), och det var väldigt många, även skogsalver, samlade utanför. Rätt som det var ropade någon
”Det ligger en skadad alv på vägen!” så hade Tintanië lyckats bli skuren i halsen redan första kvällen XD
Det var några människor som hade bestämt att de skulle haffa nån random att offra, så tog de Tintanië och kom släpande på henne… men förbi Grimsby kom de inte, och då tog de till flykten har jag hört. Hur som helst så fick vi skogisar bära iväg på henne.
Detta var torsdagen.
Fredagen är lite luddigare, men den kvällen hade vi iaf en ceremoni, som skulle rena en av pelarna/väktarna som fanns i alven Caletir (?) När det var klart blev han iaf pelaren Alcarindur i alvahamn, och han var på vår sida.
På lördagens råd (tror jag) fick vi klart för oss att

• Trulls hade lånat ut en av sina ägodelar (troligen Demonskallen) till Grim, som hade ”förlagt” den, troligen blivit girig och inte ville ge tillbaka den. (Senare samma dag var det ett rykte om att Grim hade blivit dräpt av Skuggtand för att Grim inte ville ge honom något… Demonskallen igen?)

• Svarta skuggan skulle komma samma kväll;

Så vi allierade oss med högisar och mörkisar och sen var det lite taktikprat som var halv-begripligt för mig, men jag hamnade i gruppen som skulle ligga i bakhåll och attackera från sidan ihop med en 4-5 andra. Så när orden gavs sprang vi fram och direkt var det en orch som måttade ett slag mot mig, men jag parerade. Min tyngdpunkt var dock lite hög så jag ramlade. När jag skulle ta mig upp igen, hade nån annat huggit ner honom, men en ny och kom fram bakom, och denna gång han jag inte parera, utan han högg mig i halsen och jag föll ner igen. Där låg jag och små hostade till nån kom och hittade mig.
Det var Tirion, men han failade på att släpa mig XD
Så han fick ropa på hjälp, och sen hade jag fått tillbaka tillräckligt med kraft att kunna gå lite för egen maskin, sen blev jag omplåstrad Smile
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 3:25 pm

Lossë skrev:
läs Tjorvens sammanfattning Very Happy den är asbra

Det var några människor som hade bestämt att de skulle haffa nån random att offra, så tog de Tintanië och kom släpande på henne…

Där låg jag och små hostade till nån kom och hittade mig.
Det var Tirion, men han failade på att släpa mig XD
Så han fick ropa på hjälp, och sen hade jag fått tillbaka tillräckligt med kraft att kunna gå lite för egen maskin, sen blev jag omplåstrad Smile

oj, stackars Tintanië. Människor = Evil or Very Mad

hehe, härlig läsning cheers
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 4:02 pm

Lirulin skrev:

hehe, härlig läsning cheers

Lajvet ÄGDE! <3<3<3<3<3<3<3
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 5:38 pm

Lossë skrev:

Lajvet ÄGDE! <3<3<3<3<3<3<3

kan tro det. längtar jag väldigt mycket till i år Very Happy
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 6:58 pm

jag med Very Happy min lajv-törst är inte stillad Twisted Evil
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 14, 2010 8:13 pm

Lossë skrev:
jag med Very Happy min lajv-törst är inte stillad Twisted Evil

haha, bra det (Y) på dej verkar det vara svårt att stilla den. Men det är bara bra. Vi kommer ha mycket kul i vår cheers
Användarens profil
Salve

Antal inlägg : 125

InläggRubrik: Tack   tor sep 16, 2010 8:57 pm

Jag åkte till lajvet med mycket låga förväntningar mest för att jag själv inte var riktigt på (lägerbyte och allt, IGEN) men alla ni nya hjälpte mig komma iväg trots allt iom erat intensiva skrivande här på sidan.
Väl där blev vårat nya läger ett lyft då både plats väder och utrustning såg riktigt bra ut och sen alla som var i lägret med Alcaradur och Buska i spetsen bounce Kanonkul och vad svamp vi hittade Buska och jag cheers
I övrigt blev nog allt bättre roligare och iom Orchanfallet och Svarta Stormen riktigt spännande också, vet inte hur många alver jag hjälpte men jag smög runt orcherna och tog mig in lågt efter marken, reste mig bara snabbt upp när jag slog till i ryggen på överaskade orcher Twisted Evil för att sedan dyka ner i skuggorna igen, Salve i ett nötsskal och helt utanför Galadrims register för hur man slåss scratch UNDERBART king
Tack allihopa, det var skitkul!
Hoppas vi inte sabbade för någon med för mesigt spel eller så study
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 9:03 pm

Salve skrev:
Jag åkte till lajvet med mycket låga förväntningar mest för att jag själv inte var riktigt på (lägerbyte och allt, IGEN) men alla ni nya hjälpte mig komma iväg trots allt iom erat intensiva skrivande här på sidan.
Väl där blev vårat nya läger ett lyft då både plats väder och utrustning såg riktigt bra ut och sen alla som var i lägret med Alcaradur och Buska i spetsen bounce Kanonkul och vad svamp vi hittade Buska och jag cheers
I övrigt blev nog allt bättre roligare och iom Orchanfallet och Svarta Stormen riktigt spännande också, vet inte hur många alver jag hjälpte men jag smög runt orcherna och tog mig in lågt efter marken, reste mig bara snabbt upp när jag slog till i ryggen på överaskade orcher Twisted Evil för att sedan dyka ner i skuggorna igen, Salve i ett nötsskal och helt utanför Galadrims register för hur man slåss scratch UNDERBART king
Tack allihopa, det var skitkul!
Hoppas vi inte sabbade för någon med för mesigt spel eller så study

haha, Salve-Svamp Cool
men gillar din stridsteknik. Snabbt och omärkbart. Som en skugga bara *swish* drar förbi så faller alla orcher
What a Face
Användarens profil
Erdinen

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 10:21 pm

min rapportering från lajvet. http://xorlarrin.blogspot.com/2010/09/enhorningens-hostlajv-forfoljelsen.html

varning dock det är mycket läsning om det skrämmer någon Wink
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 10:39 pm

Erdinen skrev:
min rapportering från lajvet. http://xorlarrin.blogspot.com/2010/09/enhorningens-hostlajv-forfoljelsen.html

varning dock det är mycket läsning om det skrämmer någon Wink

avskräkt av mycket läsning ? skojar du ? jag läser typ hela tiden. bara skoj jue. Bädda ner sej med sin dator och läsa. underbar kvällsunderhållning Basketball Very Happy
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 11:34 pm

jag måste hålla med Liru =)
Användarens profil
Erdinen

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 11:48 pm

vilken tur då att jag updaterade texten då jag missade lite händelser så kan ni läsa texten två gånger Wink
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tor sep 16, 2010 11:56 pm

Erdinen skrev:
vilken tur då att jag updaterade texten då jag missade lite händelser så kan ni läsa texten två gånger Wink

woho, min kväll är räddad cheers
Användarens profil
Erdinen

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 21, 2010 12:13 am

Ah glömde ge Hisriel creds att under de stunder jag såg henne lajvade utan sin vänstra hand.. Ska du inte be en magiker eller helare bygga en ny åt dig snart?
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 21, 2010 12:28 am

Erdinen skrev:
Ah glömde ge Hisriel creds att under de stunder jag såg henne lajvade utan sin vänstra hand.. Ska du inte be en magiker eller helare bygga en ny åt dig snart?

vad har hänt med den nu då ? Surprised
Användarens profil
Hisriel

Antal inlägg : 54

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 21, 2010 1:08 am

Lirulin skrev:
Erdinen skrev:

Hisriel behövde hjälp av drowerna i våras och Lendan som skötte förhandlingarna tyckte att Hisriels vänstra hand var ett rimligt pris för att få den hjälpen.

Jag har funderat på att försöka ordna tillbaka den, men jag tror inte att Hisriel egentligen bryr sig. Hon har hundratals år på sig att lära sig leva med en fungerande hand, hur svårt kan det vara? Det här lajvet kom den svarta stormen och lite annat smått och gott som var viktigare än en hand, vi får se hur det går i framtiden. Med lite övning går det bra att göra det mesta och med ett gummiband vid handleden på tunikan går det lätt att få fram handen i nödfall.
Användarens profil
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 21, 2010 8:59 am

Hisriel skrev:
Lirulin skrev:
Erdinen skrev:

Hisriel behövde hjälp av drowerna i våras och Lendan som skötte förhandlingarna tyckte att Hisriels vänstra hand var ett rimligt pris för att få den hjälpen.

Jag har funderat på att försöka ordna tillbaka den, men jag tror inte att Hisriel egentligen bryr sig. Hon har hundratals år på sig att lära sig leva med en fungerande hand, hur svårt kan det vara? Det här lajvet kom den svarta stormen och lite annat smått och gott som var viktigare än en hand, vi får se hur det går i framtiden. Med lite övning går det bra att göra det mesta och med ett gummiband vid handleden på tunikan går det lätt att få fram handen i nödfall.

ojdå. där ser man
Användarens profil
Erdinen

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   tis sep 21, 2010 11:44 pm

tips låt inte Lendan förhandla med någon om något någonsin Wink
Mirima
Vaiwa

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 22, 2010 8:57 am

Erdinen skrev:
tips låt inte Lendan förhandla med någon om något någonsin Wink

haha, det var ganska taskigt att ge en alvhand till drowerna. Antar att det måste ha varit viktigt Wink
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 22, 2010 5:55 pm

omg! märkte inte att Hisriel var enhandad :O

hehe undrar vad drowerna skulle med en alvhand till? xD
Användarens profil
Hisriel

Antal inlägg : 54

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 22, 2010 8:45 pm

Hade hon inte fått hjälp förra lajvet hade hon dött, en hand var faktiskt rimligt att ge för att få fortsätta leva. Värt att notera är att alla andra alvraser hjälpte henne utan att begära någonting alls.

Det var en drowisk magiker som vid något tillfälle hade blivit av med sin vänstra hand. Jag såg inte till honom det här lajvet, men i slutet av förra mötte jag honom på vägen och han vinkade med sin vänstra hand till mig. Den var hudfärgad (inte som resten av drowen) och prydd med nagellack.
Användarens profil
Lossë/Laucindë
Lairë

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   ons sep 22, 2010 10:40 pm

vad hände som gjorde att du behövde hjälp då? Shocked
Användarens profil
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hur var det senaste lajvet ?   

Hur var det senaste lajvet ?
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Tidigare Lajv-
Hoppa till: