Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Då var det dags igen, förhoppningsvis!

Gå ner 
+2
Erenquar
ilindir
6 posters
FörfattareMeddelande
ilindir

ilindir


Antal inlägg : 25
Join date : 10-08-23
Age : 33
Ort : Huddinge, Stockholm

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptytis aug 24, 2010 9:03 pm

Hejsan. Året var 2005 när jag lajvade för första gången, och det var som skogsalv i eleria kampajnen. Jag åkte på vågskålen och lajvet efter (vad det nu hette) som skogsalv. Efter det så har jag testat lite allt möjligt, men har kommit fram till att alv var den roligaste av raser. Men nu har jag lite frågor!

1. Jag åkte första gången som karaktären ilindir, gillar inte namnet helt numera. Men det känns som att det skulle kännas konstigt att komma som en annan karaktär, ifall någon skulle känna igen mig. Men det skulle samtidigt kunna vara kul att göra en "återkomst" 6 år senare (vår lajvet 2011)

Vad har ni för synpunkter på det?

2. Jag hörde någonstans att huvud lägret för alverna är flyttat? Om det stämmer, vart ligger det nu?

3. På mina två lajv som alv så åkte jag i den allmänna grupper för skogsalver och bodde i mitt egna in-lajv tält på 2 kvadrat (maffigt!) men jag skulle tro att det kan vara roligare att åka med (eller bo tillsammans i alla fall) med en grupp.
Den enda enskilda grupp som jag kom i ordentlig kontakt med var Taure tuma, glömde lite snyggt min mantel i deras läger sista kvällen (tror det var det andra lajvet) och det blev lite pyssel efteråt men jag fick tillslut tillbaka den =)
Så till frågan: Vilka grupper finns det där ute? Och har ni en grupp som är i direkt behov av fler medlemmar, hör av er! Eller plats över i erat tält.

4. Och sist men inte minst, direkt till mäster Elerion: Har du några fånar pilbågar till salu? Very Happy Tror inte min lilla illvätte båge passar in så fint.
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptytis aug 24, 2010 9:44 pm

Först: Tråd flyttad från 'Frågor' till 'Kommande Lajv'.

1. Jag vet inte vad alla andra tycker (så klart) men jag personligen tycker att det är ballt när karaktärer återkommer, speciellt om de har någon kul historia att berätta om försvinnandet och återkomsten, ex. en lång resa, så jag hoppas verkligen att du kommer tillbaks som samma karaktär Smile

2. Till skogen upp emot Stendal. Jag undviker att lägga upp ett exakt svar, eftersom forumet är öppet för alla, och alvskogens mystik lätt försvinner om alla vet exakt var lägren ligger. Hoppas att svaret räckte, om inte så är du välkommen att maila mig.

De andra frågorna får du säkert svar på av berörda. Jättekul att du väljer att komma tillbaks som skogsalv, vi ses i vår! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Mäster   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 1:08 am

Bara en liten rättelse, du tänker på Helerion och välkommen tillbaka.
Om du saknar grupp när det närmar sig kan du alltid kolla med oss i Embla och tror även Taure Tumas antal varierar så det kan finnas plats i något av våra tält
Till överst på sidan Gå ner
ilindir

ilindir


Antal inlägg : 25
Join date : 10-08-23
Age : 33
Ort : Huddinge, Stockholm

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 5:55 pm

Erenquar skrev:
Först: Tråd flyttad från 'Frågor' till 'Kommande Lajv'.

1. Jag vet inte vad alla andra tycker (så klart) men jag personligen tycker att det är ballt när karaktärer återkommer, speciellt om de har någon kul historia att berätta om försvinnandet och återkomsten, ex. en lång resa, så jag hoppas verkligen att du kommer tillbaks som samma karaktär Smile

2. Till skogen upp emot Stendal. Jag undviker att lägga upp ett exakt svar, eftersom forumet är öppet för alla, och alvskogens mystik lätt försvinner om alla vet exakt var lägren ligger. Hoppas att svaret räckte, om inte så är du välkommen att maila mig.

De andra frågorna får du säkert svar på av berörda. Jättekul att du väljer att komma tillbaks som skogsalv, vi ses i vår! Smile

1. Jag har bestämt mig för att åka som samma karaktär nu Smile

2. Det räcker gott så, ger in ungefärlig inblick.

Citat :
Bara en liten rättelse, du tänker på Helerion och välkommen tillbaka.
Om du saknar grupp när det närmar sig kan du alltid kolla med oss i Embla och tror även Taure Tumas antal varierar så det kan finnas plats i något av våra tält

Självfallet menade jag Helerion, tack för rättelsen!
Och tack, ska ta med det i mina funderingar Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 7:48 pm

Grymt, ska bli kul att ses i vår, och höra din story!
Till överst på sidan Gå ner
ilindir

ilindir


Antal inlägg : 25
Join date : 10-08-23
Age : 33
Ort : Huddinge, Stockholm

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 8:50 pm

Det jag skrev om att hitta grupp har troligen löst sig nu! Cool

Läste just detta på eleria-lajv.com:

"Vid en skogsalvs födelse ger föräldrarna ett namn till sitt barn och under livets gång kan skogsalven byta namn av olika orsaker. Namnet kan vara en förklaring till ett speciellt beteende eller påminna om en viktig händelse i skogsalvens liv."

Då skulle jag kunna byta namn och säga att det är vad jag blivit kallad av olika folk runt läger eldar eller dylikt. Bra grund för en bakgrundshistoria också!

Har någon en fin länk till ett svenskt - quenya lexikon?
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 9:10 pm

härligt!!!

jag har verkligen inget emot folk som byter namn men inte karaktär.... det gör mitt spel lite mer "normalt"
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 10:37 pm

Hallå! Very Happy

Kul att du fattat att det är skogsalv man ska va, även om det tog några år tongue
Svar på två frågor:

1. Ja, det finns nya fina bågar och pilar hemma hos mig. Cool
2. Och det finns plats i Taure tumas tält och läger om du vill prova att bo med oss. Förutom oss i Taure tuma (Helerion, Lomelindë, Isilin, Runya och Caletir - du har nog bara träffat några av oss, Lomelindë var nog knytt på den tiden) så bor I Curonor (Hisriel och Lendan) hos oss och detta lajv även Imlandiel med vän. Sen kan det komma nån mer också, men vi har två militärtält så det finns gott om plats än så länge.

Du kan höra av dig till mig direkt på mail jonas@orve.se eller tel 070-5590430 och 021-333013 om du är intresserad av det ena, det andra eller bägge delar. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lossë/Laucindë
Lairë
Lossë/Laucindë


Antal inlägg : 286
Join date : 10-05-31
Age : 30
Ort : Falköping

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptyons aug 25, 2010 11:14 pm

ilindir skrev:
....
Har någon en fin länk till ett svenskt - quenya lexikon?

inte på svenska men, ett bra lexikon =)
http://www.ambar-eldaron.com/telechargements/quenya-engl-A4.pdf
Till överst på sidan Gå ner
ilindir

ilindir


Antal inlägg : 25
Join date : 10-08-23
Age : 33
Ort : Huddinge, Stockholm

Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Emptytor aug 26, 2010 5:49 pm

Helerion skrev:
Hallå! Very Happy

Kul att du fattat att det är skogsalv man ska va, även om det tog några år tongue

Bättre sent än aldrig Very Happy Och jag skickar ett mail till dig angående pilbåge!

----

Och tack Snö-vit för ordlistan!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags igen, förhoppningsvis!   Då var det dags igen, förhoppningsvis! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Då var det dags igen, förhoppningsvis!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: