Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Alvisk nutidshistoria

Gå ner 
+6
Erdinen
Helerion
Calmalindë
Galadrim
Górwêleth
Ariath
10 posters
FörfattareMeddelande
Ariath




Antal inlägg : 37
Join date : 09-05-08

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor maj 21, 2009 11:11 pm

Jag har fuderat länge på att det vore bra att ha en lista över vad som har hänt under gångna lajv. Det skulle underlätta för nybörjare att komma in kampanjen och även underlätta för oss gammla då det inte alltid är lätt att komma ihåg vilket lajv vi bråkade med drowerna eller råkade döda skuggtands barn.

Vad tror ni om det?
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptyons jun 03, 2009 9:01 pm

Det låter kanon. Jag höll på och skrev ner det där i början (typ första 4-5 lajven) dock blev det ju ur Gorwêleths synvinkel. Men jag ska se om jag kan leta upp dom anteckningarna någonstans.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor jun 04, 2009 1:42 pm

kör hårt för fan karro...lägg upp de här på sidan så får väl volk ge sin synvinkel av samma händelse.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytis jun 09, 2009 9:13 pm

Om jag kan hitta dokumentet :S
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor jun 25, 2009 8:23 am

påminna karro.... det skulle vara väldigt trevligt om du kunde hitta det där dockumentet Smile
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor jun 25, 2009 3:31 pm

Jag hittar det inte O.O Troligtvis finns det någonstans på någon gammal borttappad diskett...
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor jun 25, 2009 5:06 pm

Górwêleth skrev:
Jag hittar det inte O.O Troligtvis finns det någonstans på någon gammal borttappad diskett...

det var ju synd... annars skulle man kaske kunna skramla ihop alla utskick och sådant och skriva ihop det till en liten berättelse om vad som hänt tidigare i skogen i Eleria. kontakt personerna eller hasse har säkert dockumet på det någonstans.
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptyfre jun 26, 2009 4:15 pm

Det är ju en tanke. Har dem nämligen allihop i min lajvkista.

När skulle vi dejta, sa du? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Calmalindë

Calmalindë


Antal inlägg : 74
Join date : 09-06-17
Age : 33
Ort : Örebro

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptylör jun 27, 2009 1:17 am

jag vet inte när jag har tröttnat på min hemexil ;P;P
nej men jag vet inte faktiskt Very Happy:D:D: någon gån innom en diffus framtid Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptylör jun 27, 2009 2:29 pm

Det låter väl som en tanke... I helgen är jag dock på fetaste dissarhumöret.
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptysön jun 28, 2009 7:49 pm

fan vad jag gillar responsen man får av er här på forumet....

anyway...jag föreslår att ni hoppar på ett tåg och åker upp hit till mig, ska få hit erik också, så stuvar vi in oss i min fäbodstuga ute i skogen och skriver ner vad som hänt de senaste lajven...
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptysön jun 28, 2009 10:21 pm

Det är faktiskt en helt fantastisk idé! Släng fram ett datum så kan man ju kolla med de som är lite historiemuppar. (Typ Taurelen, Lendan, Orvefarbrorn, Liz m.fl) Jag är lätt på i alla fall! Very Happy (Om du ger fan i att röka vattenpipa inomhus...) Smile
Till överst på sidan Gå ner
Galadrim

Galadrim


Antal inlägg : 105
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Leksand

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptymån jun 29, 2009 8:50 am

ja då...tänk på att stugan är lite så de kan inte bli så många, men 4-5 st går...men de finns bara 2 sängar så de andra får ta med sig sovgrejjer....lr skeda
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptymån jun 29, 2009 8:10 pm

Tror inte att man kan vara fler än 4-5 om man vill få något produktivt gjort... Jag ska börja titta på gamla intriger så fort det blir dåligt väder så man inte vill vara utomhus hela tiden :p
Till överst på sidan Gå ner
Helerion
Calina
Helerion


Antal inlägg : 95
Join date : 09-06-04
Age : 66
Ort : Västerås

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptymån jun 29, 2009 9:27 pm

Kan ingen scanna in alla gamla utskick så har vi kommit en bit på väg?
Undrar om Lizari Ana inte har en massa gamla utskick sparade ... scratch
Jag tror jag ska kolla med henne. Inte för att jag tänkt tillbringa nån tid i en fäbod i och för sig. Cool
Till överst på sidan Gå ner
Górwêleth
Vaiwa
Górwêleth


Antal inlägg : 254
Join date : 09-01-21
Age : 36
Ort : Varierar. För tillfället Grebbestad

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptymån jun 29, 2009 11:56 pm

Vi får väl göra som vanligt och hjälpas åt. Det blir säkert det bästa Smile
Till överst på sidan Gå ner
Erdinen

Erdinen


Antal inlägg : 119
Join date : 09-08-22
Age : 112
Ort : Solna

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptylör aug 22, 2009 3:43 pm

jag har några utskick från början av eleria kampanjen så om ni vill kan jag scanna dem åt er när jag får tid.
Till överst på sidan Gå ner
http://xorlarrin.blogspot.com/
Erenquar
Admin
Erenquar


Antal inlägg : 147
Join date : 09-01-21

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptylör aug 22, 2009 7:54 pm

Erdinen skrev:
jag har några utskick från början av eleria kampanjen så om ni vill kan jag scanna dem åt er när jag får tid.

Jättebra.. Jag har alla de senaste årens liggande på datorn, och Kim har de äldre, så vi borde kunna få ihop alla utskick som har varit de senaste åren.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytis dec 08, 2009 5:15 pm

låter toppen... bara så att ni vet så kommer sirr och jag vilja ha det ni kom fram till... jag håller nämligen på att sätta ihop en "dagbok" till auri och sirr vill ju bli minnesbärare... så i vårat läger behövs informationen... ni får GÄRNA skriva små historier om vad era karraktärer gjorde de lajven så att vi kan få in de historierna också... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Hisriel

Hisriel


Antal inlägg : 54
Join date : 09-08-19
Ort : Göteborg

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptyons dec 09, 2009 11:11 pm

Går det bra att berätta historierna på plats och låta er skriva ned dem? Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Utskick   Alvisk nutidshistoria Emptytor dec 10, 2009 12:37 pm

Jag har åtminstånde haft utskicken från Bistra Tider och framåt och skanner har jag tillgänglig.
Jag letar så får vi se
Å Gustav, du kan väl visa lite gästfrihet och offra dig på å tälta affraid , vad är problemet santa Basketball
Helerion skrev:
Kan ingen scanna in alla gamla utskick så har vi kommit en bit på väg?
Undrar om Lizari Ana inte har en massa gamla utskick sparade ... scratch
Jag tror jag ska kolla med henne. Inte för att jag tänkt tillbringa nån tid i en fäbod i och för sig. Cool
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Emptytor dec 10, 2009 10:43 pm

Hisriel skrev:
Går det bra att berätta historierna på plats och låta er skriva ned dem? Laughing

det kan vi göra... fast då får du berätta långsamt eller ta det under offdagen så att jag kan få ha en vanlig bläckpenna och vanligt papper... pappret som används in är sjukt jobbigt att arbeta med när man ska få ned saker fort...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Alvisk nutidshistoria Empty
InläggRubrik: Sv: Alvisk nutidshistoria   Alvisk nutidshistoria Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Alvisk nutidshistoria
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Tidigare Lajv-
Hoppa till: