Elerias Skogsalver
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Nybörjare (nåja...)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptyfre jul 23, 2010 2:16 pm

Hejsan jag är en gammal mörkeralvslajvare som efter alla år är sugen på något annurlunda.

Men nu har jag samma problem som inför mitt allra första lajv, jag har ingen att vara med. Jag känner inga skogsalver (på eleria iallafall) alla mina vänner är kyliga mörkeralver eller arga orcher.

Nu har jag läst runt lite på det här forumet och på elerias hemsida. Den här sidan verkar ha bra och uppdaterad information men jag misstänker att eleriahemsidan är lika uppdaterad på skogsalverna som mörkeralverna(dvs inte alls).

Som jag nu ser det har jag två alternativ:
alternativ nr 1 : att göra som inför mitt fösta lajv, lägga upp på ett forum "här är jag är det nån som vill ha mig?"

Alternativ nr 2: Åka ensam och vara allmänt förvirrad eftersom man inte har nån koll på alvhistorien/seder och ingen att ha som mentor..

Vad tycker ni andra alver?

// Niki
Till överst på sidan Gå ner
Imlandiel

Imlandiel


Antal inlägg : 47
Join date : 09-08-18
Age : 40
Ort : Borlänge

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptyfre jul 23, 2010 2:45 pm

Hej!

Välkommen till forumet och kul att du vill prova skogsalv!

Du behöver absolut inte oroa dig över att åka själv, eller om du har mer eller mindre koll på alvsynen. (Jag har varit borta två år, och har noll koll själv då mycket har ändrats :O )

Skogsalvsgänget är glada, öppna och trevliga människor som alltid välkomnar nya medlemmar vare sig de är mörkeralver eller orcher Smile Nu åker jag för första gången med en grupp jag inte är gruppledare i (whoo!), så jag kan inte lova dig plats i gruppen. Däremot så finns grupperna, som jag alltid har sett det, egentligen bara på pappret och nog tror jag att det går att lägga till ett tält i lägret. Smile

Har du inget eget tält så kan jag nästan garantera att det finns någon någonstans som har en plats i sitt tält Smile

Finns du i Västeråstrakten vill jag tipsa om alvträffen många av oss kommer att vara på imorgon (lördag den 24:e), ett bra tillfälle att lära känna alla lajvare! Du hittar tråden under forumet "Frågor?!" alternativt här: http://eleriasskogsalver.swedishforum.net/fragor-f8/skogsalvs-traff-i-sommar-t94.htm

/(K)Imlandiel
Till överst på sidan Gå ner
http://www.somnadsboden.se
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptyfre jul 23, 2010 3:11 pm

Åh synd att synd att alvträffen är så tätt inpå, jag har redan hunnit göra andra planer... Annars hade ju det varit toppen.

Tält och utrustning och sånt är inga problem, jag är mest orolig för att shabbla till fiktionen.


Edit: Har nu suttit och läst på en massa om klanerna osv och jag tror faktiskt att jag ska ta och våga mig på att åka ensam. Toppenforum det här.


Senast ändrad av Nooala den fre jul 23, 2010 5:06 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : La till info)
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptyfre jul 23, 2010 5:57 pm

hej noola... jag kan lätt säga att vi skogsalver burkar vara väldigt lätta att komma överens med... Wink bara man vågar testa på att träffa nya människor... (och det tror jag du gör)
synd att du inte kan komma på sommarfesten nu på lördag... då hade du kunnat träffa en del av gänget...

var bor du någonstans? det kanske finns skogsalver i närheten som har möjlighet att ta en fika eller så med dig... (kan inte lova något)

Till överst på sidan Gå ner
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptysön jul 25, 2010 2:53 pm

Jag bor i stockholm. Så jag gissar att det borde finnas någon som bor där. Men annars kanske man kan presentera sig litegrann dagarna innan lajvet.
Till överst på sidan Gå ner
Salve

Salve


Antal inlägg : 125
Join date : 09-08-03
Age : 67
Ort : Nacka, Saltsjö-Boo

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Bostadsort   Nybörjare (nåja...) Emptymån jul 26, 2010 12:35 am

Emblaalverna bor i huvudsak i Nacka, Sebastian i Taure Tuma bor i Solna och jag tror där även finns andra alver i närheten.
Du får höra av dig om du vill och tills dess.... simma lungt Wink

Nooala skrev:
Jag bor i stockholm. Så jag gissar att det borde finnas någon som bor där. Men annars kanske man kan presentera sig litegrann dagarna innan lajvet.
Till överst på sidan Gå ner
Auringel
Admin
Auringel


Antal inlägg : 172
Join date : 09-02-01

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptymån jul 26, 2010 10:43 pm

stockholm... kan lungt säga att du har en fika kompis.... mig... jag bor själv i stockholm... det gör även två av mina lägerkamrater... Smile så vi kan ju alltid försöka fixa så vi kan träffas...
Till överst på sidan Gå ner
Mirdan
Morinthar
Mirdan


Antal inlägg : 25
Join date : 10-07-23
Age : 35
Ort : Stockholm

Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Emptytis jul 27, 2010 10:04 am

Woho. Jag antar att folk kan pm:a mig om dom inte är för rädda.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nybörjare (nåja...) Empty
InläggRubrik: Sv: Nybörjare (nåja...)   Nybörjare (nåja...) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Nybörjare (nåja...)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Elerias Skogsalver :: Lajv :: Kommande Lajv-
Hoppa till: